fbpx

Zomerse acai bowl

De açai bowl, wie kent het tegenwoordig niet. Het is in de hippe tentjes niet meer weg te denken, zit boordevol gezonde en goede voedingsstoffen en is daarnaast ook nog eens heel erg lekker! Maar wat zeg je ervan als je het ook gewoon thuis kunt maken ?

Açai als in: açaibessen, worden verpulverd tot poeder of gepureerd tot açaipuree, waardoor je het gemakkelijk kunt verwerken in gerechten. Açaibessen zijn rijk aan anti-oxidanten en daarmee echte superfood. Maar je kan natuurlijk ook kiezen voor bosbessen of bramen. Ik vind een Açaï bowl heel erg lekker omdat je veel voedingsstoffen in een keer binnenkrijgt  en je er eindeloos mee kunt variëren. Met name op een warme zomerdag is een ijskoude Açaï bowl fris, voedzaam en vullend. 

Benodigdheden voor 2 bowls of 1 hele grote
– 2 eetlepels Açai poeder*
– 3 bevroren bananen
– 250- 300 ml Plantaardige melk (gewone melk kan eventueel ook)
– Blender
– 2 schaaltjes/bakjes

Topping
– Fruit naar keuze
– Moerbeien
– Granola of Havermout (grove)

Bereidingswijze Doe de 3 bevroren bananen, 2 eetlepels açaí poeder en de 250 ml plantaardige melk in de blender en mix totdat het dik en romig is. Als het te dik is kun je er nog een scheutje melk bij doen. Verdeel alles over twee bakjes en doe de toppings erover die jij lekker vindt of gebruik dezelfde als ik heb gedaan. Nu kun je lekker genieten van een heerlijk zomers ontbijt of lunch!

* De açaí poeder kun je kopen bij de ekoplaza of de AH. Heb je toch liever de bevroren açaí dan kun je deze bestellen bij acai benelux

Tip; Wanneer je bevroren açaí gebruikt heb je maar 2 bevroren bananen nodig ipv 3.

Open chat
Hi, waar kan ik je mee helpen?