Samen aan de slag

Super leuk dat jij (overweegt) samen met mij aan de slag wilt gaan. Samen kijken we wat jij nodig hebt, wat jouw problemen of klachten zijn en welk onderzoek daar het beste bij past. Hieronder lees je stap voor stap hoe ik te werk ga voordat het intakegesprek plaatsvindt. Mocht je hier vragen of hebben, laat me dit even weten door het contactformulier in te vullen of te mailen naar lifestylecoaching@maevitae.nl.  Liefs, Marieke

Stap 1; Invullen intakeformulieren

Nadat jij je hebt aangemeld voor een van de programma’s krijg je van mij drie intakeformulieren toegestuurd. 

1. uitgebreid intakeformulier, deze gaat over je algehele gezondheid, emoties, klachten, hormonen, stemming en stress.

2. doelenformulier, hierin zet je waaraan jij graag wilt werken

3. eetdagboekje, hierin beschrijf je drie dagen wat jij normaal eet. 

Hoe uitgebreider je het invult des te meer informatie kan ik eruit halen. Wanneer ik de gegevens van jou heb gekregen ga ik aan de slag. Ik let op eventuele tekorten in vitaminen en mineralen, energiebehoefte, voedingswaarde en nog heel veel meer. Alles verwerk ik in een persoonlijk adviesplan.

Stap 2; Intakeformulieren terugsturen, analyse

De formulieren stuur je uiterlijk 24 uur voor het consult terug per mail.

Houdt er rekening mee dat het invullen ongeveer 1,5 a 2 uur duurt. Denk goed na over je antwoorden en formuleer deze kort en bondig. Zo krijg ik direct een duidelijk beeld van jou hulpvraag en eventuele klachten.

Nadat ik de intakeformulieren heb ontvangen, maak ik alvast een analyse. Zo kunnen we tijdens het intakegesprek wat sneller de diepte ingaan en stel ik gerichte vragen.  

Stap 3; Het online intakegesprek

We hebben het online consult via whatsapp videobellen of zoom. Telefonisch is ook mogelijk als dat is aangegeven. Tijdens dit consult bespreken we jou persoonlijk behandelplan, vullen we deze aan als dat nodig is en ben je in de gelegenheid om vragen te stellen. 

Je krijgt gelijk makkelijke toepasbare tips mee, zodat je direct aan de slag kunt! Ik raad je aan om een schriftje of boekje te gebruiken tijdens het traject, omdat je regelmatig opdrachten meekrijgt na een consult. Schrijf alles hier voor jezelf in op, zodat je het altijd nog eens terug kunt lezen en alles bij elkaar houdt.

Tot slot. We plannen direct een vervolg consult in dat afhankelijk van het traject om de twee weken zal plaatsvinden

bewegingsdrang anorexia tips

Mijn doel tijdens de coaching

‘Een duidelijk beeld krijgen van jou klachten & problematiek en daar samen mee aan de slag gaan.´​

Ik vind het ontzettend tof om te zien wanneer iemand binnenkomt met klachten, uiteindelijke klachtenvrij is of hoe iemand die chronisch ziek is heeft om leren gaan met zijn/haar chronische ziekte. Een cliënt met een eetstoornis of depressie weer kan genieten van het leven.

Ik vind het mooi om te zien dat jij een persoonlijke groei doormaakt, dat je het eten weer leuk gaat vinden en voeding vanuit een ander perspectief leert zien. Mijn missie is dan pas geslaagd’

De allereerste stap naar een gezondere leefstijl is bewustwording. Wat is jouw motivatie om te veranderen? Welk doe hebt jij voor ogen en hoe ga je dit realiseren?

Binnen deze pijlers gaan we met bovenstaande aan de slag. We brengen jouw huidige patronen, valkuilen en gewoontes in kaart. Zo krijg je meer inzicht en wordt jij je bewust van jouw gedrag, patronen en gedachten. Zonder deze inzichten kan er geen gedragsverandering plaatsvinden, is het lastig om jouw huidige patronen te doorbreken en nieuw gedrag aan te leren.

Tevens leer je hoe jij bewuste keuzes kan maken. Dit zal niet in een keer goed gaan. We stellen realistische doelen op en behalen zo steeds kleine successen. Deze ga je natuurlijk wel allemaal vieren! Zo creëer jij voor jezelf een leefstijl waar jij je altijd goed bij voelt.

Aan de hand van het intakeformulier, het intakegesprek en voedingsdagboek stel ik een persoonlijk voedings- en behandelplan voor je op waarin jouw doelen voor de komende periode zijn verwerkt.

Het voedingsplan wordt gemaakt op basis van jouw huidige leefstijl, dieetvoorkeuren en eventuele allergieën of intoleranties, klachten of ziekte. Op deze manier hoef je vaak maar een aantal aanpassingen te doen en kan je blijven genieten van jouw favoriete maaltijd.

Er wordt rekening gehouden met de juiste verhouding tussen eiwitten, koolhydraten en vetten. Zo ontstaan er geen tekorten aan bepaalde voedingstoffen en voedt jij jouw lichaam optimaal. Je krijgt nieuwe recepten en je leert variëren, zodat je nooit meer eenzijdig hoeft te eten.

Je krijgt een persoonlijk trainingsschema voor in de sportschool, thuis of buiten. Iedere training geef je jezelf een prikkel die zwaarder is dan de vorige training. Op deze manier blijf jij jezelf verbeteren en je lichaam uitdagen, waardoor je lichaamssamenstelling verandert.

Om je lichaam ieder keer nieuwe prikkels te geven is variatie erg belangrijk. Daarom bespreken we iedere maand jouw trainingsschema en wordt het schema aangepast.

Aandacht aan rust en herstel slaan we natuurlijk niet over! Dit is net zo belangrijk als de trainingen zelf.  Met de juiste herstelvoeding en voldoende rust, kan jij de volgende training maximaal presteren en jezelf verbeteren.


MaeVitae draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches