Smoothies met verstopte groenten

Vind je het ook zo lastig om voldoende groenten te eten op een dag? Wil je een keer iets anders mee voor onderweg wat niet meteen boordevol suiker zit, maar wel jouw lichaam voedt? Dan kunnen smoothies een uitkomst voor je zijn.

Zelf ben ik er groot fan van in de zomer, maar in de herfst/winterperiode neem ik meestal een smoothie na het sporten of als lunch. Wanneer ik een smoothie als lunch drink zorg ik er wel voor dat deze meer eiwitten en gezonde vetten bevat, anders is het geen volwaardige maaltijd en niet vullend genoeg.

𝐖𝐒𝐬𝐭 𝐣𝐞 𝐝𝐚𝐭 𝐞𝐒𝐰𝐒𝐭𝐭𝐞𝐧 π›πžπ­πžπ« 𝐰𝐨𝐫𝐝𝐞𝐧 𝐨𝐩𝐠𝐞𝐧𝐨𝐦𝐞𝐧 𝐦𝐞𝐭 𝐞𝐞𝐧 π―πžπ­π›π«π¨π§

πŸ₯¦Ook kan je smoothies gebruiken om meer groenten binnen te krijgen. Je kunt zoveel groenten, met name bladgroenten en verse kruiden er aan toevoegen zonder dat je het proeft. Dus heb je moeite met meer groenten eten, dan is een smoothie zeker het proberen waard!

πŸ₯­Ben je een echte zoetekauw raad ik je aan om niet alleen maar fruit in je smoothie te doen maar ook gebruik te maken van groenten, noten, avocado, pindakaas of gebruik te maken van zaden.

❗️️Ook fruit bevat suikers en zoet fruit bevat vaak meer fruitsuikers, ook deze zorgen voor een snelle stijging van je suikerspiegel. Om je suikerspiegel stabiel te houden is het verstandig om eiwitten en gezonde vetten toe te voegen

Groene smoothie met kiwi

𝐁𝐞𝐧𝐨𝐝𝐒𝐠𝐝𝐑𝐞𝐝𝐞𝐧 𝐯𝐨𝐨𝐫 𝟏 𝐩𝐞𝐫𝐬𝐨𝐨𝐧
βœ”οΈοΈ1 avocado, geschild en pit verwijderd
βœ”οΈοΈ1 grote handvol spinazie (gewassen)
βœ”οΈοΈ1 limoen, uitgeperst & de limoenrasp
βœ”οΈοΈ1 handje verse peterselie
βœ”οΈοΈ1 amandelmelk
βœ”οΈοΈ1 kiwi

Rode biet smoothie

𝐁𝐞𝐧𝐨𝐝𝐒𝐠𝐝𝐑𝐞𝐝𝐞𝐧 𝐯𝐨𝐨𝐫 𝟏 𝐩𝐞𝐫𝐬𝐨𝐨𝐧
βœ”οΈοΈ1/2 Avocado – 0.5 stuks (75 gram)
βœ”οΈοΈ1 Appel, Granny Smith
βœ”οΈοΈ1/2 Komkommer
βœ”οΈοΈ150 gr Rode bieten, gekookt
βœ”οΈοΈ220 ml Kokoswater
βœ”οΈοΈ2 stengels Bleekselderij

Frisse wortel smoothie

Deze smoothie is ideaal als ontbijt en kan je prima de avond van te voren maken. Niet alleen boordevol vitaminen en mineralen, maar ook nog eens voedend en vullend door de havermout en kokosmelk.

𝐁𝐞𝐧𝐨𝐝𝐒𝐠𝐝𝐑𝐞𝐝𝐞𝐧 𝐯𝐨𝐨𝐫 𝟏 𝐩𝐞𝐫𝐬𝐨𝐨𝐧
βœ”οΈοΈ20 gr Havermout
βœ”οΈοΈ100 gr Kokosmelk
βœ”οΈοΈ1 Appel
βœ”οΈοΈ100 gr Wortel, liefst geraspt
βœ”οΈοΈ100 gr verse of diepvries Spinazie
βœ”οΈοΈ1 tl Kaneel
βœ”οΈοΈ100 ml Water

Zelf voeg ik altijd 1 schepje vegan eiwitpoeder toe aan mijn smoothie om meer eiwitten binnen te krijgen. Dit hoeft natuurlijk niet, maar is vaak wel handig als je hier moeite mee hebt.

Wat is jouw favoriete smoothie?πŸ‘‡

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

MaeVitae draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches