fbpx

Aanbod

Voor iedereen geldt een andere aanpak, daarom heb ik verschillende trajecten ontwikkeld. Je krijgt daarom een persoonlijk behandelplan, zodat je alles eruit kunt halen en met de door jou opgestelde doelen aan de slag gaat.  Alle trajecten zijn wetenschappelijk onderbouwd. Er zijn drie opties:

1. Food. Body & Mind

Bij dit traject gaan we aan de slag met de elementen voeding, balans, mindset en sport/beweging Je kunt niet alleen een gezonde leefstijl creëren door anders te eten en meer te gaan bewegen. We gaan ook aan de slag met het stukje mindset. Hierin kijken we kritisch naar je huidige gewoontes en patronen, zodat je meer inzicht krijgt in jouw valkuilen, wat belemmert jou in het dagelijks leven en welke overtuigingen heb je over jezelf.
Binnen dit traject ontwikkel je nieuwe gewoontes, patronen en overtuigingen. Waardoor gedragsverandering plaatsvindt en jouw nieuwe leefstijl helemaal bij je past. Je krijgt toegang tot een gepersonaliseerd voedingsprogramma, een sportadvies met bijbehorende sportschema’s en doet kennis op waar jij je hele leven profijt van hebt. 

2. Eetstoornissen of andere eetproblematiek

Dit traject is voor jou als je een ongezonde relatie hebt met voeding. Je kunt niet alleen bij mij terecht wanneer je een beginnende eetstoornis hebt, maar ook als jij last hebt van eetbuien, boulimia, anorexia of al meerdere jaren last hebt van een eetstoornis of andere eetproblematiek. Als geen ander weet ik hoe last het is om te stap te zetten naar herstel. Want wat komt er voor je eetstoornis in de plaats? Wie ben jij als je geen eetstoornis meer hebt? Het antwoord op deze vragen gaan we samen onderzoeken. We gaan terug naar de kern, naar jouw eigen ‘ik’. 

Bij dit traject ontvang je een e-book met opdrachten, hebben we wekelijks een coachgesprek en krijg je elke week een ander voedingsschema die aansluit bij jou herstelproces. Binnen dit traject gaan we in op de elementen voeding, mindset, gedrag, balans en beweging. 

3. Orthomoleculaire

De drie pijlers

Voeding 

Aan de hand van het intakeformulier, het intakegesprek en het voedingsdagboek stel ik een persoonlijk voedingsplan voor je op met een vertaalslag naar jouw doel. Dit voedingsplan wordt gemaakt aan de hand van jouw huidige leefstijl, dieetvoorkeuren en eventuele allergieën of intoleranties. Op deze manier hoef je vaak maar een aantal aanpassingen te doen en kan je blijven genieten van jouw favoriete maaltijd. Binnen jouw caloriebehoefte wordt er rekening gehouden met een juiste verhouding tussen eiwitten, koolhydraten en vetten. Zo ontstaan er geen tekorten aan bepaalde voedingstoffen en voedt jij jouw lichaam optimaal. Daarnaast ontvang je iedere maand nieuwe recepten, zodat je nooit meer eenzijdig hoeft te eten.

Sport en bewegen

Je krijgt een persoonlijk trainingsschema voor in de sportschool, thuis of buiten. Iedere training geef je jezelf een prikkel die zwaarder is dan de vorige training. Op deze manier ga je jezelf iedere training verbeteren, waardoor je lichaamssamenstelling verandert. Om je lichaam ieder keer nieuwe prikkels te geven is variatie erg belangrijk. Daarom bespreken we iedere maand jouw trainingsschema en wordt het schema aangepast. Ik vind het ook belangrijk om  aandacht te besteden aan rust en herstel.  Met de juiste herstelvoeding en voldoende rust, kan jij de volgende training maximaal presteren en jezelf verbeteren.

Gedrag

De allereerste stap naar een gezondere leefstijl is bewustwording. Wat is jouw motivatie om te veranderen? Welk doe hebt jij voor ogen en hoe ga je dit realiseren? Binnen de pijler gedrag gaan we hiermee aan de slag. We brengen jouw huidige patronen, valkuilen en gewoontes in kaart om zo meer inzicht te creëren. Zonder deze inzichten kan er geen gedragsverandering plaatsvinden en wordt het last om jouw huidige patronen te doorbreken en nieuw gedrag aan te leren. Tevens leer je hoe jij bewuste keuzes gaat maken.  Dit gaat natuurlijk met vallen en opstaan, maar we stellen realistische doelen op en behalen zo steeds kleine successen. Op deze manier creëer je een leefstijl waar je de rest van je leven de voordelen van gaat plukken.

Werkwijze

Persoonlijke aanpak

Aan de hand van een intakeformulier, een intakegesprek en een voedingsdagboek analyseer ik jouw voedingspatroon en – wanneer nodig – jouw beweegpatroon. Op basis van deze informatie ontvang je een persoonlijk advies. Hierbij wordt er rekening gehouden met persoonlijke omstandigheden, zoals lichaamssamenstelling, voedingsvoorkeuren, beweegpatroon en leefomstandigheden.

Met kleine stappen gaan we vervolgens aan de slag om jouw grotere doelstelling te bereiken. Te veel in één keer veranderen kan voor onrust of teleurstelling zorgen. Daarnaast is het belangrijk dat er voldoende tijd is om van een leefstijlverandering een gewoonte te maken. Dat lukt het best door de weg te vinden die het beste bij jou past en voor jou werkt. Ik ga je hierbij helpen door middel van bewustwording en praktische tips en handvatten die jij makkelijk kan toepassen in jou dagelijks leven.

 

1 - op - 1 online coaching

Mijn coaching bied ik online aan. Niet alleen via Whatsapp houden we dagelijks contact, om de week hebben we een coachgesprek via Zoom, Skype of Whatsapp videobellen. Op deze manier kan ik jou coachen en begeleiden wanneer het jou uitkomt of ben ik er direct voor jou als je een ‘liefdevolle schop onder de kont’ nodig hebt. 
Dit is dan ook het grote verschil met een normale voeding- leefstijl- of vitaliteitscoach. Vaak wordt er gekozen voor een maandelijks of wekelijks contactmoment, ik kies voor een
dagelijks contactmoment. Zo kun je op elk gewenst moment vragen stellen, heb je een stok achter de deur wanneer jij het nodig hebt, kan ik je nog specifieker helpen en verbreden we je kennis op het gebied van voeding, sport en mindset. Met al deze pijlers en jouw dosis motivatie boek jij gegarandeerd resultaat!

                                                                        Ik kijk er naar uit om samen met jou aan jouw doelen te werken en een leefstijl te creëren die bij jou past. 

Open chat
Hi, waar kan ik je mee helpen?